Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області звертають увагу суб'єктів господарювання на основні порушення, що виявлені в ході контрольно-перевірочних заходів впродовж січня - серпня 2020 року. А саме:
1. Безпідставне формування витрат та податкового кредиту внаслідок здійснення нереальних господарських операцій, а саме неможливість здійснення безпосереднім «контрагентом» та передуючими псевдопостачальниками реальної господарської діяльності та конкретної операції у зв'язку з:
-відсутністю у власності/користуванні будь-яких об’єктів оподаткування та не придбання будь-яких послуг (оренди приміщення, транспортних, комунальних послуг тощо), які б дозволяли провадити господарську діяльність (за даними звітності за формою № 20-ОПП та ЄРПН);
-відсутністю або незначною кількістю персоналу, що не дозволяє провадити господарську діяльність, або штучне «наповнення» суб’єкта значною кількістю трудового персоналу з нарахуванням заробітної плати менше за мінімальну (за даними звітності за формами №№ Д4, 1-ДФ);
-відсутністю за місцезнаходженням, з якого мало б проводиться систематичне ведення господарської діяльності (за даними контролюючих органів за місцем обліку «постачальників»);
- відсутністю реального (законного) джерела походження товарів (відсутністю його виробництва або імпорту) (за даними фінансової звітності, ЄРПН тощо);
- відсутністю даних щодо зберігання і транспортування товару, виходячи із його фізичних характеристик і обсягу (за даними ЄРПН);
-наявністю інформації щодо визначення «постачальників»: «суб’єктами фіктивного підприємництва»; «учасниками транзитно-конвертаційних груп», «суб’єктами, що створені для надання податкової вигоди іншим платникам» тощо (за інформацією, наведеною у конкретних рішеннях судів, оприлюднених у Єдиному державному реєстрі судових рішень).
2.Не здійснення нарахувань податкових зобов’язань з податку на додану вартість за рахунок не визначення частки використання податку на додану вартість за придбаними товарами/послугами та/або необоротними активами між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями.
3.Включення до складу податкового кредиту вартості товарів/послуг, що використані не в господарській діяльності.
4.Не включення до доходу від усіх видів діяльності, сум кредиторської заборгованості щодо якої минув термін позовної давності.
5. Непідтвердження витрат та податкового кредиту документами податкового та бухгалтерського обліку.
6.Порушення термінів реєстрації/відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов’язань з ПДВ.
Крім того, залучались до фінансування суб’єкти, які не сплачують податки з отриманих коштів (інститути спільного інвестування, якими управляють компанії з управління активами (КУА)); використання житлово-будівельних (споживчих) кооперативів (кошти для здійснення будівництва надходять у вигляді пайових внесків); завищення собівартості об’єкта, що будується, за рахунок використання будівельних матеріалів невідомого походження.
Довідково : у січні – серпні 2020 року підрозділами управління податкового аудиту проведено 19 планових та 23 позапланових документальних перевірки. За результатами проведених перевірок до бюджету донараховано узгоджених податкових зобов’язань 8,7 млн. грн.
Зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на 15,4 млн тис. Зменшено суму від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом з ПДВ на 0,8 млн. грн. Зменшено суму ПДВ, заявлену до відшкодування з бюджету на 2,1 млн. грн.