У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, що впродовж восьми місяців завершено 136 фактичних перевірок щодо контролю за здійсненням готівкових розрахункових операцій, обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). За результатами цих перевірок було застосовано понад 2,7 млн. грн. штрафних санкцій. З них уже 1,9 млн. грн. або 69,1 відсотка поступило в бюджет.
Загалом кількість фактичних перевірок порівняно з 2018 роком зменшилася, але кількість порушень зросла – торік за аналогічний період проведено 146 перевірок ,а сума штрафів складала майже 1,9 млн. грн.
В обласній податковій на початок вересня зареєстровано 4554 реєстратори розрахункових операцій (РРО) та зафіксовано 6387 господарських одиниць, на яких здійснюються готівкові розрахунки, що належать 3359 суб’єктам господарювання.
Проте, як зазначають податківці, є й категорія бізнесменів які не дотримуються правил «електронної фіскалізації», які не декларують зовсім чи не в повному обсязі свої виторги до обсягів доходів або й не реєструють РРО взагалі. До таких «ризикових» платників найближчим часом завітають податкові контролери. Згідно проведеного аналізу серед «ризикових» продавці підакцизних товарів (тютюнові, алкоголь та пальне), платники єдиного податку, які зобов’язані використовувати РРО (досягли обсягу доходу 1млн.грн.,торгують складними побутовими приладами та лікарськими засобами).
На противагу цим порушникам у відомстві закликають покупців та споживачів послуг активно долучатися до контролю й вимагати видачі в обов'язковому порядку розрахункових документів встановленої форми на повну суму проведеної операції. Оскільки непроведення розрахунків із застосуванням РРО та невидача чеку – це заниження доходів і відповідно несплата податків, зокрема до бюджетів територіальних громад. Але найважливіше - втрата можливості захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних товарів чи послуг.