З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. №2939-VI (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
До Головного управління ДПС у Чернівецькій області за січень-вересень 2025 року надійшло 113 запитів на інформацію, за результатами розгляду надано 111 відповідей електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України, 2 запити – на розгляді (за аналогічний період минулого року надійшло 147 запитів).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у січні-вересні 2025 року Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 81 (або 71,7 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 6 (або 5,3 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 14 (або 12,4 % від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації - 12 (або 10,6 % від загальної кількості запитів).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- 10-ти найбільших платників податків у 2024 році;
- боржників 2021, 2023 та 2024;
- нарахованих сум по податку на нерухоме майно;
- виключення з Реєстру платників єдиного податку;
- опрацювання заяви про відпустку з військового збору;
- кількості мільйонерів за 2025 рік;
- ліквідації територіальних органів ДПС;
- наявності боргу;
- 10-ти найбільших сум податку на нерухомість;
- копії документа на підставі якого видано ліцензію ТОВ;
- копій документів перевірки;
- підстав віднесення до ризикових платників податків;
- вакантних посад категорії «Б» на зазначені дати;
- зняття з податкового обліку.
За результатами розгляду задоволено 97 запитів на отримання публічної інформації (тобто 85,8 % від загальної кількості запитів), відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні по 13 запитах (або 11,5 % від загальної кількості запитів), 1 запит надіслано належному розпоряднику інформації, 2 – на розгляді.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».