Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Під час «гарячої лінії» податківці інформували платників, що Е-сервіси дозволяють взаємодіяти з податковою в онлайн-форматі  24/7

опубліковано 21 жовтня 2025 о 11:58

Минулого тижня, податківці Головного управління ДПС у Чернівецькій області провели анонсований сеанс телефоного зв'язку «гаряча лінія» під час якої розповіли платникам, що електронні сервіси від ДПС забезпечують рівні можливості для всіх громадян при отриманні адміністративних послуг та дозволяють бути на зв’язку з податковою службою цілодобово та у найбільш зручний час.

Дозвонювачам розповіли, що ознайомитись з переліком електронних сервісів,  які можуть бути корисними для користувачів,  можна на вебпорталі ДПС України у вкладці «Електронні сервіси» за посиланням https://tax.gov.ua.

Зупинились на найбільш актуальних, зокрема:

«Електронний кабінет», за допомогою якого платники можуть отримувати послуги від податкової служби в режимі онлайн;

«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» для перевірки потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету;

«Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг» для отримання безкоштовного  кваліфікованого електронного підпису;

«Пульс» для повідомлення про неправомірні дії чи бездіяльність (можливі корупційні ризики) посадових осіб ДПС та її територіальних органів;

«Онлайн навчання», у якому платники можуть отримати корисну інформацію з податкової тематики;

«Калькулятор для обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю з фізичних осіб», який надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум зазначених податків.

«Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)», який дозволяє отримувати відповіді з податкової тематики у будь-який час та зручний для користувача спосіб.

Крім того, податківці Буковини акцентували, найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору.

Також нагадали, що у територіальних центрах обслуговування платники можуть отримати широкий спектр консультативних та  інформаційних послуг, а також практичну допомогу. Зокрема, допомогу у заповненні та поданні податкової звітності в електронному вигляді; реєстрації ПРРО/РРО. А також, порядок отримання реєстраційної картки платника податків на дитину до 14 років та отримання довідки про доходи тощо.

Пропонуємо переглянути добірку відповідей на запитання, що надійшли під час проведення сеанс телефонного зв’язку.

Де можна ознайомитися з переліком всіх електронних сервісів ДПС та сервісами, які надаються через Електронний кабінет? 

З повним переліком електронних сервісів можна ознайомитись на вебпорталі ДПС України у вкладці «Електронні сервіси». А з сервісами, які надаються Електронним кабінетом, детально можна ознайомитись, скориставшись Картою Електронного кабінету, що розміщена за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/map.

Який алгоритм дій платника податку для подання заяв про бажання/відмову отримувати документ через Електронний кабінет та за якими ідентифікаторами форм подаються такі заяви? 

Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету та скориставшись режимом «Введення звітності» обрати та заповнити форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет), підписати та відправити заяву до контролюючого органу.

Як фізичній особі направити запит для отримання довідки про доходи? 

Для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді необхідно:

Крок 1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн. Запит формується фізичними особами – платниками податків з використанням КЕП фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Крок 2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Запит про суми виплачених доходів» та натиснути кнопку «Створити».

Крок 3. Зазначити період за який необхідна інформація, та натиснути кнопку «Зберегти».

Крок 4. Потім натиснути кнопку «Підписати» та підписати Запит за допомогою КЕП. Після чого Запит буде відправлено автоматично.

Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин. Вiдповiдь на Запит у електронному виглядi можна переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи».

Звертаю увагу, що Запит може бути сформований починаючи з I кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (запит формується поквартально, тому загальна кількість кварталів, яка вказується в запиті, не повинна перевищувати 20 кварталів). Інформація про доходи за останній звітний період надається через 50 днів після його закінчення.

Як надати заяву про повернення коштів платникам податків, які використовують єдиний рахунок?

Платником податків, який включений до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, відповідно до абзацу другого п. 1 розд. ІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі проведення (перерахування) платником податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Мінфіну від 11.02.2019 № 60, Заява про повернення коштів подається до територіального органу ДПС за основним місцем обліку такого платника виключно в електронній формі через сервіс «Електронний кабінет», за ідентифікатором форми J/F13020 де зазначається один з таких напрямів перерахування:
на єдиний рахунок; на рахунок платника податків у банку.

Як зареєструвати касира для програмного РРО?

Суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на ПРРО самостійно або визначати уповноважених осіб (касирів).

Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи/електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа.

Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.

Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО.

Електронні форми повідомлень J1391802/F1391802 розміщена за посиланнями:

https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm;

https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm.