Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Функціонал «Електронного кабінету» та мобільного застосунку «Моя податкова» роз’яснювали під час проведення  сеансу телефонного зв'язку «гаряча лінія»

опубліковано 25 грудня 2023 о 09:21

Днями фахівці управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Чернівецькій області Лукань Марія та Андрусів Олександра провели  сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» на тему «Використання електронних сервісів Державної податкової служби України, в т.ч. мобільного застосунку «Моя податкова». Під час проведення заходу роз’яснювали нюанси функціоналу ІКС «Електронний кабінет» та мобільного застосунку «Моя податкова».

За словами податківців електронні сервіси постійно вдосконалюються відповідно до потреб платників податків і всі новації цікавили учасників прямого спілкування. В пріоритеті були роз’яснення про застосунок «Моя податкова» від ДПС -  як простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби для громадян, а також сплати податків з використанням платіжних систем. 

Відповіді на актуальні запитання:

Як отримати відомості про доходи?

- авторизуйтесь у додатку «Моя податкова» будь-яким зручним способом;

- у розділі «Послуги» оберіть «Отримати відомості про суми виплачених доходів » ;

- натисніть «Створити»;

- вкажіть необхідний період за який бажаєте отримати відомості;

- натисніть «Надіслати»;

- кілька хвилин зачекайте;

- отриману відповідь можна переглянути та завантажити pdf або p7s.

Як подати декларацію для отримання податкової знижки?

Мобільний застосунок «Моя податкова» у розділі «Послуги» надає можливість подати декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки:

- оберіть «Подати декларацію про майновий стан і доходи»;

- вкажіть суму витрат відповідного виду;

- зазначте реквізити банківського рахунку (інша інформація про банківський рахунок заповниться автоматично);

- прикріпіть документи в електронному вигляді (додатки можуть бути додані у pdf-форматі або фото);

- підписуйте та надсилайте.

Інформацію з яких реєстрів можна отримати у мобільному застосунку «Моя податкова»?

В застосунку можна отримати інформацію з реєстрів ДПС:

- платників ПДВ;

- страхувальників;

- платників єдиного податку;

- неприбуткових установ та організацій.

Як це працює:

- завантажте застосунок «Моя податкова» в AppStore або GooglePlay;

- ідентифікуйтеся онлайн з допомогою файлового або хмарного КЕП будь-якого надавача;

- оберіть реєстр у розділі «Реєстр»;

- внесіть код ЄДРПОУ/РНОКПП;

- отримайте результат.

Хочемо додати, що частина сервісів застосунку доступні без ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки, дані з реєстру платників ПДВ, єдиного податку. 

ДПС продовжує працювати над створенням нових сервісів для зручності і комфорту платників податків.

Функціонал мобільного застосунку доповнюватиметься новими можливостями відповідно до потреб платників податків.

Долучайтесь та використовуйте нові податкові сервіси!

У разі виникнення запитань щодо роботи застосунку та наявності пропозицій щодо вдосконалення сервісів просимо їх надсилати за адресою infotax@tax.gov.ua або звертатися за телефоном 0 800 501 007.

Чи обов’язково при роботі з ПРРО використовувати ключі касирів, чи можна використати печатку ФОП?

Відповідно до пункту 1 розділу IІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23 червня 2020 року № 317 (далі - Порядок), ДПС веде реєстр ПРРО (далі - Реєстр) в електронному вигляді.

До Реєстру вносяться дані про ПРРО, а також відомості про суб’єктів господарювання та їхні господарські одиниці, де застосовуються такі ПРРО, дані сертифікатів кваліфікованих або удосконалених електронних підписів та/або печаток (далі - електронний підпис та/або печатка), що використовуються такими ПРРО.

Згідно з пунктом 7 розділу IІ Порядку дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО.

Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи або електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру згідно з Порядком за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа.

Звертаємо вашу увагу на те, що згідно з пунктом 2 розділу IV Порядку ПРРО може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, дані про яку внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.

ПРРО може бути встановлений та застосовуватися лише на пристрої, що належить суб’єкту господарювання на праві власності, володіння, користування, на якого зареєстровано ПРРО. Розрахункові операції на такому ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.

У ПРРО може використовуватися удосконалена електронна печатка юридичної особи, фізичної особи - підприємця, створювачем якої є така особа.

Використання у ПРРО кваліфікованої або удосконаленої електронної печатки можливе за умови доступу до особистого ключа печатки лише створювача (уповноваженого представника створювача) електронної печатки та захисту такого ключа від несанкціонованого доступу інших осіб, та з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».

Частиною другою ст. 12 Закону встановлено, що користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані, зокрема, забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа та невідкладно повідомляти надавача електронних довірчих послуг про підозру або факт компрометації особистого ключа.

Компрометація особистого ключа – будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа (п.п. 26 частини першої ст. 1 Закону).

Отже, суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.

У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.

Які дії суб’єкта господарювання після отримання ним нового КЕП для продовження роботи ПРРО?

Суб’єкту господарювання, у якого закінчилась дія електронного ключа та який згенерував новий ключ, необхідно подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою № 5-ПРРО (J/F1391802), в якому зазначити дані ідентифікатора ключа з нового сертифікату.

На пристрої, де встановлене програмне забезпечення ПРРО ДПС в каталозі, в якому були розміщені старі файли секретного ключа і сертифікату кваліфікованого електронного підпису, здійснити заміну їх на нові файли.