Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Коригування податку на прибуток при перерахуванні платником податку коштів у вигляді гуманітарної допомоги

опубліковано 10 листопада 2022 о 08:32

Чи підпадають під дію положень п.п. 69.6 п. 69 підр. 10 р. ХХ ПКУ операція з перерахування платником податку коштів у вигляді гуманітарної допомоги благодійній організації у статусі неприбуткової на придбання військової техніки для ЗСУ?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомили : якщо надання гуманітарної допомоги здійснювалось з дотриманням вимог Закон України  22 жовтня 1999 року № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (зі змінами та доповненнями)та у зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, то коригування, встановлені п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ, за такою операцією не проводяться.

Правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги визначає Закон № 1192.

Донори (іноземні, вітчизняні) - це юридичні та фізичні особи в Україні або за її межами, які добровільно надають гуманітарну допомогу отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за її межами.

Отримувачами гуманітарної допомоги є такі юридичні особи, які зареєстровані в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги і до переліку яких, зокрема, можуть належати благодійні організації, створені у порядку, визначеному Закон України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (зі змінами та доповненнями).

До спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги належать, зокрема:

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення;

обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (ст. 4 Закону № 1192).

До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, віднесено, зокрема, визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою (ст. 5 Закону № 1192).

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сфері соціального захисту населення є Мінсоцполітики (абз. перший п. 1 Положення про Міністерство соціальної політики України,затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 році № 423 (зі змінами та доповненнями)).

Тож, у разі надання платником податку на прибуток підприємств гуманітарної допомоги отримувачам такої допомоги, що мають статус неприбуткової організації, з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв'язку з російською військовою агресією проти України, коригувальна різниця щодо сум такої гуманітарної допомоги відповідно до п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ (4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року) при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток у платника податку на прибуток не виникає.

Детальніше: 

Інформаційний лист № 7/2022: Оподаткування податком на прибуток благодійної та гуманітарної допомоги під час дії воєнного стану в Україні