Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податкові наслідки операцій з передачі пального на потреби Збройних сил України та іншим військовим формуванням

опубліковано 17 березня 2022 о 09:44

Про це інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) не є розпорядниками акцизного складу та відповідно платниками акцизного податку з реалізації пального суб’єкти господарювання, які зберігають пальне з метою його використання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки за умови не здійснення операцій з реалізації іншим особам, а також того, що: приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 куб. м., а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) – власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 куб. м.; або приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 куб. м. (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії). Такі суб’єкти господарювання повинні отримати лише ліцензію на зберігання пального відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», а у разі здійснення такими суб’єктами оптової або роздрібної торгівлі пальним без отримання відповідної ліцензії на право її проведення вважатиметься безліцензійною діяльністю, за що передбачена відповідальність у вигляді штрафу. Разом з тим, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні запроваджено воєнний стан.

Торгово-промисловою палатою України повідомлено про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), яке розміщено на офіційному сайті https://ucci.org.ua/press-center/ucci-news/protsedura-zasvidchennia-fors-mazhornikh-obstavin-z-28-02-2022.

Положеннями п. 69.5 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом Україні від 03 березня 2022 року № 2118–IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період воєнного стану», який набрав чинності 07.03.2022р. (далі – Закон № 2118–IX), передбачено, зокрема, що операції з добровільної передачі або відчуження товарів, у тому числі підакцизних, на користь Збройних сил України (далі – ЗСУ) та підрозділів територіальної оборони без попереднього або наступного відшкодування їх вартості не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування.

Враховуючи зазначене, в умовах настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) – протягом дії воєнного стану на території України, операції з безоплатної передачі пального на потреби ЗСУ та іншим військовим формуванням для потреб забезпечення оборони держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, не є операціями з реалізації такого пального у суб’єктів господарювання, які отримували таке пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, і відповідно при здійсненні таких операцій у суб’єктів господарювання, які не є платниками з реалізації пального, не виникатимуть обов’язки: отримувати ліцензію на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі пальним; реєструватися платниками акцизного податку та реєструвати акцизні склади; враховувати обсяги пального, безоплатно переданого на зазначені потреби, при обрахунку обсягів, які суб’єкти господарювання мають право отримати протягом року на зберігання з метою використання виключно для потреб власного споживання (1000 куб. м. та платників єдиного податку четвертої групи –10000 куб. м.).

Суб’єкти господарювання, які є платниками акцизного податку з реалізації пального, зобов’язані скласти акцизну накладну на операції з безоплатної передачі пального на потреби ЗСУ та іншим військовим формуванням (у тому числі передачі пального відповідно до Закону України від 17 травня 2012 року № 4765-V «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану») для потреб забезпечення оборони держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації як на операції з передачі (фізичного переміщення) пального отримувачу, який не є суб’єктом господарювання (код операції для складання в одному примірнику 6). При цьому обов’язок отримання додатково ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі для здійснення таких операцій не виникає.