У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомили, що в рамках виконання заходів щодо зменшення тіньового обігу підакцизних товарів, забезпечення стабільних і в повному обсязі надходжень до бюджету акцизного податку упродовж січня - вересня поточного року працівниками управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДПС у Чернівецькій області проведено 124 фактичні перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію, зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.
Найбільш типовими порушеннями ЗУ №481 та ПКУ, які були встановлені під час контрольно – перевірочних заходів є:
- роздрібна торгівля тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні роздрібні ціни – 19 випадків;
- порушення ст. 1281 ПКУ (Вивезення нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу з території акцизного складу)– 16 випадків;
- роздрібна торгівля алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін – 15 випадків;
- роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій – 14 випадків;
- зберігання, транспортування, реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка та/або з підробленими марками акцизного податку – 10 випадків;
- порушення вимог ст. 153 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років – 9 випадків;
- роздрібна торгівля пальним без наявності відповідної ліцензії – 2 випадки;
- роздрібна торгівля пальним через РРО не зазначений у ліцензії – 3 випадки та ін.
За результатами проведених перевірок та інших заходів застосовано фінансових і штрафних санкцій на загальну суму 4,5 млн. грн., з них фінансових санкцій за порушення вимог Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» – 3,0 млн. грн.