Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Досудове врегулювання спорів – як не допустити помилок

опубліковано 29 жовтня 2019 о 15:35

Таке питання вивчали та аналізували під час нещодавнього навчання для фахівців Головного управління ДПС у Чернівецькій області, яке провела завідувач сектору досудового врегулювання спорів управління правового забезпечення Наталія Матвєєва.

Наталія Матвєєва зазначила, що платники податків області в повній мірі використовують норми статті 56 Податкового кодексу України та статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування» стосовно права на оскарження рішень органів державної податкової служби в адміністративному порядку.

Зокрема упродовж січня-вересня  2019 року до Державної податкової служби України від платників Чернівецької області надійшло 119 скарг (оскарження податкових повідомлень рішень, рішень та вимог про сплату ЄСВ та штрафних санкцій з ЄСВ).

З урахуванням скарг що надійшли в минулому році, впродовж дев’яти місяців 2019 року розглянуто 127  скарг на суму 67,2 млн.грн., кількість задоволених повністю чи частково скарг склала 24 відсотки на суму 11 млн.грн. Тобто 76 відсотків скарг на суму 56,2  млн.грн. залишено без змін .

Доповідач зробила акцент на нормативні правових актах, які регулюють питання оскарження. Так, згідно з  п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України платник податків має право подати контролюючому органу, який проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності протягом 10 робочих днів.

Пані Наталія Василівна звернула увагу присутніх на терміни оскаржень визначені статтею 56 Податкового кодексу України, якою передбачено, якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Щодо єдиного соціального внеску та згідно статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування» скарга подається протягом 10 календарних днів.

Фотоматеріали по темі

  • Досудове врегулювання спорів – як не допустити помилок