Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податківці Буковини задокументували факти порушень при сплаті податків на понад 24 млн. грн.

опубліковано 25 жовтня 2019 о 12:31

Таку суму податків та платежів за дев’ять місяців 2019 року донарахували податкові ревізори  Головного управління ДПС у Чернівецькій області під час проведення планових документальних перевірок юридичних осіб. Сума узгоджених податкових зобов’язань на 2,1 млн. грн. більше ніж за відповідний період 2018 року. Разом з тим кількість перевірок зменшилася  на 30. Відповідно 137 перевірок торік і лише 107 цього року.

Також, аудитори на 23,8 млн. грн. зменшили від’ємне значення об’єкту оподаткування податком на прибуток, яке в подальшому позитивно вплине на суму задекларованих податкових зобов’язань та сплату податку в бюджет.

Ще зменшено від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом з ПДВ на 0,4 млн. грн.

За словами заступника начальника податкової служби області Наталії Чернівчан впродовж звітного періоду перевіряли лише бізнес, що створює високі ризики під час сплати податків, використовуючи у своїй діяльності так звані «тіньові схеми». Аргумент правильності відбору платників до перевірок переконливий - під час проведення аудиту виявили факти порушень норм Податкового кодексу України у 100 відсотків перевірених.

Із донарахованих сум за актами цьогорічних перевірок та минулих років у січні – вересні 2019 року забезпечено стягнень до бюджету понад 26,5 млн. грн. податків та платежів, що перевищує показник 2018 року майже на 3,8 млн. грн.

Серед основних завдань аудиторів – звертає увагу Наталія Чернівчан -  завчасно виявляти схеми ухилення від сплати податків, визначати обсяги коштів, що досі перебувають «у тіні» і загалом вчасно попереджати бізнес- спільноту  про ймовірні ризики в ділових стосунках.

 Однією з таких схем, яку виявлено та зруйновано вересневою перевіркою підприємство  оптової торгівлі (торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням) - схема ухилення, яка полягала в заниженні об’єкту оподаткування податком на прибуток. Тобто до валових витрат включалися витрати не підтвердженні належним чином оформленими документами бухгалтерського обліку, крім того не прослідковувався зв’язок з господарською діяльністю підприємства. А саме під час документальної перевірки встановлено, що ТОВ «А» в періоді, що перевірявся використовувало для ведення бізнесу схему з фізособою-підприємцем, яка полягала у формуванні безпідставних витрат щодо задокументованих взаємостосунків з ФОП «С» в частині отриманих послуг з транспортного експедирування.

Аналізом поданої декларації платника єдиного податку ФОП «С» встановлено, що фізособою-підприємцем отримано доходи від наступних видів діяльності, а саме: роздрібна торгівля залізними виробами, будматеріалами та сантехнічними виробами в спеціалізованих магазинах та інші види роздрібної торгівлі поза магазинами. Даний факт свідчить про те, що ФОП «С» не отримував доходи від діяльності вантажного автомобільного транспорту.

Відповідно до податкового розрахунку доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) у ФОП «С» відсутні трудові ресурси, які могли б здійснювати послуги з транспортного експедирування. Так, ФОП «С» не декларував наявність цивільно-правових угод або договірних відносин з іншими суб’єктами господарювання чи фізичними особами. Крім того, згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та даних сервісного центру МВС в Чернівецькій області щодо суб’єкта ФОП «С»: відомості про права власності на нерухоме майно за ФОП «С» - відсутні, транспортних засобів не зареєстровано.

Таким чином, у ФОП «С» відсутнє рухоме майно для здійснення діяльності із надання послуг транспортного експедирування, а це свідчить про відсутність у ФОП «С» матеріально-технічної і технологічної можливості для здійснення транспортного експедирування в зв’язку з відсутністю основних засобів та необхідної кількості трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності.

Враховуючи вищезазначене, задекларована господарська операція із отримання послуг з транспортного експедирування від ФОП «С» не відбулася у дійсності. Надані первинні документи не опосередковувалися реальним рухом активів між ФОП «С» до ТОВ «А». За використання «схеми» ТОВ «А» донараховано понад 0,8 млн. грн. податків та платежів, які необхідно відшкодувати бюджету.