Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області звертають увагу платників податків що за місцем свого обліку або за місцем обліку грошового зобов’язання чи податкового боргу із заявою про його розстрочення або відстрочення.
Для розстрочення необхідно надати докази обставин, які свідчать про загрозу виникнення або накопичення податкового боргу, та економічне обґрунтування можливості його погашення. Для відстрочення додатково мають бути підтверджені обставини непереборної сили, що спричинили загрозу виникнення або накопичення боргу.
До заяви додається економічне обґрунтування, яке містить інформацію про відповідні обставини та їх підтвердження, аналіз фінансового стану, графік погашення та розрахунки прогнозних доходів, що гарантують виконання цього графіка.
Заяву та необхідні документи можна подати в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету, скориставшись меню «Листування з ДПС». Для цього обираються регіон та орган ДПС, тип документа «Заява (клопотання)», тематика «Інші питання, що належать до компетенції ДПС», після чого завантажуються заява та економічне обґрунтування у форматі PDF.
Строк дії розстрочення (відстрочення) податкового боргу починається з дати прийняття податковим органом рішення про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового боргу) та закінчується датою, зазначеною у договорі про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового боргу), за винятком випадків дострокового погашення такого податкового боргу.
Отже, згідно з положеннями чинних нормативно-правових актів мінімальним терміном є:
для відстрочення грошових зобов’язань – 1 календарний місяць з дати нарахування такого грошового зобов’язання у інтегрованій картці платника,
для відстрочення податкового боргу – 1 календарний місяць з дати, на яку зафіксовано податковий борг (зазначено у рішенні та договорі про відстрочення),
для розстрочення грошових зобов’язань – 2 календарних місяці з дати нарахування такого грошового зобов’язання у інтегрованій картці платника;
для розстрочення податкового боргу – 2 календарних місяці з дати, на яку зафіксовано податковий борг (зазначено у рішенні та договорі про розстрочення).
При цьому максимальний строк розстрочення (відстрочення) не визначений.