З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. №2939-VI (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
До Головного управління ДПС у Чернівецькій області за січень-серпень 2024 року надійшло 139 запитів на інформацію, за результатами розгляду надано 139 відповідей електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України (за аналогічний період минулого року надійшло 93 запити).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у січні-серпні 2024 року Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 87 (або 62,6 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 18 (або 13 % від загальної кількості запитів);
- об’єднань громадян – 2 (або 1,4 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 21 (або 15,1 % від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації - 11 (або 7,9 % від загальної кількості запитів).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- бланків документів;
- інформації по податку на нерухоме майно;
- найбільших платників податків;
- зняття з податкового обліку;
- кількості оподаткування елітних авто (2022-2023рр.);
- задекларованих сум доходів з 2019-2023 рр.;
- копії рішень міської ради щодо встановлення ставок податку на нерухоме майно;
- топ-20 платників податків за 2023 рік;
- незастосованих штрафних санкцій та пені;
- виникнення боргу;
- наявності/відсутності заборгованості;
- зареєстрованих підприємств та сплати податків 2023-2024
- наповнення бюджету;
- оприлюднення інформації про боржників на сайті;
- найманих працівників;
- кількості зареєстрованих ФОП жінок.
За результатами розгляду задоволено 126 запитів на отримання публічної інформації (тобто 90,7 % від загальної кількості запитів), відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні по 7 запитах (або 5 % від загальної кількості запитів), 5 запитів надіслано належному розпоряднику інформації (3,6% від загальної кількості запитів), 1 запит опрацьовується в установленому порядку
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».