З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) ГУ ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
До ГУ ДПС у Чернівецькій області за січень-грудень 2021 року надійшло 255 запитів на інформацію, за результатами розгляду надано 253 відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України, 2 запити – на розгляді (за аналогічний період минулого року надійшло 244 запитів).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у січні-грудні 2021 року ГУ ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 220 (або 86,3% від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 24 (або 9,4% від загальної кількості запитів);
- об’єднань громадян – 0 (або 0 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 3 (або 1,2% від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації 8 (або 3,1% від загальної кількості запитів);
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- наявності або відсутності заборгованості по єдиному податку, ЄСВ;
- переплати по єдиному податку;
- виконання рішення суду;
- кількості проведених фактичних перевірок у 2020 році та сум донарахувань;
- надання копії рішення про встановлення ставок земельного податку з фізичних осіб;
- зняття з обліку як платника податків;
- копій рішеннь про списання боргу;
- кількості звернень контролюючого органу до суду у 2015 та 2020 роках;
- загальної площі орендованих земельних ділянок (ріллі);
- реквізитів рахунків;
- відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку;
- сплачених податків ФОП за 2020-2021 рр..
За результатами розгляду задоволено 236 запитів на отримання публічної інформації (або 92,6% від загальної кількості запитів), відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні по 12 запитах (або 4,7% від загальної кількості запитів), направлено іншим розпорядникам інформації, у володінні яких вона знаходиться 5 запитів (або 1,9% від загальної кількості запитів) та 2 запити (або 0,8% від загальної кількості запитів) знаходяться на опрацюванні.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».