З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» ГУ ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Крім того, за вересень – листопад 2019 року поштою, електронною поштою до ГУ ДПС у Чернівецькій області надійшло - 27 запитів на інформацію, за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України (за аналогічний період минулого року надійшло 25 запитів).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у вересні - листопаді 2019 року ГУ ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 24 (або 89 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 3 (або 11% від загальної кількості запитів);
- об’єднань громадян – 0 (або 0 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 0 (або 0% від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації 0 (або 0% від загальної кількості запитів);
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- складених податкових вимог про сплату ЄВ;
- наявності чи відсутності боргу по земельному податку;
- сум задекларованого доходу по ФОП;
- надання копії наказу;
- кількості боржників – приватних підприємців у 2018 році;
За результатами розгляду задоволено 24 запита на отримання публічної інформації (або 89 % від загальної кількості запитів), відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні 3запитів (або 11 % від загальної кількості запитів), направлено іншим розпорядникам інформації, у володінні яких вона знаходиться 0 запитів (або 0 % від загальної кількості запитів).
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».