З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» ГУ ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Крім того, за вересень 2019 року поштою, електронною поштою до ГУ ДПС у Чернівецькій області надійшло - 2 запита на інформацію, за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у вересні 2019 року ГУ ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 2 (або 100 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 0 (або 0% від загальної кількості запитів);
- об’єднань громадян – 0 (або 0 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 0(або 0% від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації 0 (або 0% від загальної кількості запитів);
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- складених податкових вимог про сплату ЄВ;
- щодо наявності чи відсутності боргу по земельному податку.
За результатами розгляду задоволено 2 запита на отримання публічної інформації (або 100 % від загальної кількості запитів), відповідно до статті 22 Закону відмовлено в задоволенні 0 запитів (або 0 % від загальної кількості запитів), направлено іншим розпорядникам інформації, у володінні яких вона знаходиться 0 запитів (або 0 % від загальної кількості запитів).
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».