З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
До Головного управління ДПС у Чернівецькій області за січень - грудень 2023 року надійшло 123 запити на інформацію, за результатами розгляду надано 122 відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України, 1 запит – на розгляді (за аналогічний період минулого року надійшло 123 запити).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у січні-грудні 2023 року Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 98 (або 79,7 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 10 (або 8,1 % від загальної кількості запитів);
- об’єднань громадян – 0 (або 0 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 8 (або 6,5 % від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації - 7 (або 5,7 % від загальної кількості запитів).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- надання бланку податкової декларації про майновий стан і доходи для оформлення податкової знижки;
- переліку підприємств, які змінили місцезнаходження;
- нарахувань по єдиному податку;
- розміру податку на комерційну нерухомість;
- нарахування та сплати мінімального податкового забезпечення щодо земельного паю;
- надання переліку десяти найбільших платників податків;
- незастосованих штрафних санкцій та пені;
- обсягів сплачених податків;
- закупівель юридичних та/або адвокатських послуг;
- надання копії рішень ОТГ про встановлення ставок податку на нерухоме майно;
- щодо роботи Комісії з питань зупинення реєстрації ПН.
За результатами розгляду задоволено 113 запитів на отримання публічної інформації (тобто 91,1 % від загальної кількості запитів), відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні по 8 запитах (або 6,5 % від загальної кількості запитів), 2 запита надіслано належному розпоряднику інформації (1,6% від загальної кількості запитів), 1 запит опрацьовується в установленому порядку.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».