Звіт про надходження запитів на отримання публічної інформації до Головного управління ДПС у Чернівецькій області станом на 01.10.2023 року
З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
До Головного управління ДПС у Чернівецькій області за січень - вересень 2023 року надійшло 103 запита на інформацію, за результатами розгляду надано 103 відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України (за аналогічний період минулого року надійшло 103 запита).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у січні-вересні 2023 року Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області розглянуто запити від:
- фізичних осіб (уповноважених осіб) – 85 (або 83 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 6 (або 6 % від загальної кількості запитів);
- об’єднань громадян – 0 (або 0 % від загальної кількості запитів);
- представників засобів масової інформації – 8 (або 7 % від загальної кількості запитів);
- переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації - 5 (або 4 % від загальної кількості запитів).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- надання бланку податкової декларації про майновий стан і доходи для оформлення податкової знижки;
- переліку підприємств, які змінили місцезнаходження;
- нарахувань по єдиному податку;
- розміру податку на комерційну нерухомість;
- нарахування та сплати мінімального податкового забезпечення щодо земельного паю;
- надання переліку десяти найбільших платників податків;
- незастосованих штрафних санкцій та пені;
- обсягів сплачених податків;
- закупівель юридичних та/або адвокатських послуг;
- інформації по фізичній та юридичній особі.
За результатами розгляду задоволено 93 запита на отримання публічної інформації (тобто 90 % від загальної кількості запитів), відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні по 8 запитах (або 8 % від загальної кількості запитів), 2 запита надіслано належному розпоряднику інформації (2% від загальної кількості запитів).
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».